Thursday, July 8, 2010

Redha je la

Kenapa lah aku di uji sebegini rupa?
Dia memang ingin menguji aku...
bukan semua orang berhak di uji..
ya! aku salah seorang darinya...
kenapa aku?

Aku redha saja lah..
mungkin bukan itu rezeki aku..
tak apa..aku mengalah dalam redha...
tapi tak bermakna aku mahu jatuh selamanya..
aku mahu bangkit!
bangkit semula membina kejayaan yang sepatutnya milik aku..
aku ada hak!

walaupun pahit untuk aku telan..
aku dah rasa semua tu sebelum ni...
kegagalan kali ke empat ini...
tapi tak apa, selagi aku bernafas selagi tu aku akan tetap meminta dari Nya..
aku tak kan berhenti!

mungkin Dia rindu suara aku tak?...
atau mungkin juga Dia rindu esakan tangis aku...

tapi tak mengapa..
aku redha..

ini semua qada dan qada'..
semua telah tertulis...
siapa aku untuk mengubah?
siapa aku untuk menentang?
hanya sabar mampu aku tanam kan dalam diri..
pasti impian aku akan tercapai juga nanti..
Insya-Allah..

No comments:

Post a Comment