Monday, July 26, 2010

Kad Petrol

Tadi macam biasa aku pergi lah mengisi petrol...
petrol aku pun dah warning bising-bising suruh bagi dia minum...
aku ni memang ada satu penyakit aku memang malas sangat nak keluar awal pagi esok nya nak isi petrol time aku nak pergi kerja..
malas gila aku nak rushing..

Macam biasa isi petrol tempat favorite aku Esso..
sebab kereta aku ni memang mengada!
tamau jenama petrol lain..
serasi bersama katanya...sudah jumpa jodoh katakan..



Nak di jadikan cerita waktu aku nak isi petrol tu lebih kurang 8:30pm..
aku pun turun lah dari kereta pergi ke cashier nak bayar RM30..
ade 3 orang di situ...seorang perempuan dan 2 orang lelaki..
selebihnya ada la customer lain yang berratur sama nak bayar...
tiba lak time aku nak bayar sambil aku hulur duit dan kad pertrol...
"ni yang nak marah ni..ni bukan PETRONAS..ini ESSO!!!"
pehal minah ni?tetiba pulak nak marah-marah aku apahal? sedang aku elok je bersembang dengan lelaki kat sebelah dia...
oh! kau memang mintak maki..
"Bak sini duit tu!! pasal aku silap bagi kad kau nak marah apahal?..Sedar lah sikit, gaji kau pun aku bayar..ni yang aku beli minyak ni aku bayar gaji kau tau tak?!! aku ni customer kau cakap elok-elok lah!!"

terus aku amek duit aku then blah...semua orang dalam kedai tu terdiam sekejap tengok aku mengamuk! mana tak nya suara aku ni memang kuat gila bila dah marah orang..sampaikan orang yang kat luar pam tu pun sebok tengok apa yang jadik kat dalam...serius perempuan tu memang tak kata apa!
padan muka kau! lain kali cakap bersopan sikit...tahu lah kau dah habis shift...tapi jangan lah kau protes sampaikan customer macam aku ni jadi mangsa kau!
sekarang sape jadi mangsa?padan muka kau perempuan bodoh! memang kau saja nak mintak maki dengan aku...
aku dengan geram blah dari esso terus pergi petronas depan esso tu jer..
meluat aku tengok perempuan bodoh macam tu!
macam tu je cara nak mengajar mulut kurang ajar macam tu...

No comments:

Post a Comment