Monday, June 14, 2010

Bila Bicara Tentang CINTA

Kamu pernah jatuh cinta?
jika mahu dihuraikan maksud cinta sudah pasti sampai kiamat pun tak akan habis..
saya pernah jatuh cinta..
6 tahun dahulu...
mengenal cinta pertama pada usia 18 tahun (sebab masa tu baru dpt kebebasan dr parent utk bercinta..sb time skola da kene warning awal2..jgn bercinta! tp kebebasan tu pun tak lah sepenuhnya..tp still tak boleh jgk bercinta..huhu-degil!)
bercinta dengan seorang lelaki yg pada masa itu berumur 25 semamangnya sangat di idamkan..ya! dia sangat matang!

5 tahun bercinta..
5 tahun kami di jarak kan - bermacam dugaan bila cinta berjauhan..pasti banyak masa kerugian..(tak dapat dating selalu macam copule lain)

tidak tahu di mana silap nya kami berpisah, secara rasmi pada Januari 2010 (haribulan tak ingat ler) bila dia hanya message di Facebook sahaja..itu pun saya yang comment setelah status relationship dia bertukar engaged..kalau tak...sampai sekarang pun sy tak tahu...

kami mulai renggang sejak 3 tahun yang lepas bila mana saya sudah bekerja ketika itu..
oh! kerja saya memang amat sangat menyibukkan..
mungkin dalam tak sedar saya dah mengabaikan dia..
tapi bila saya sudah belajar balik kami still dapat merapatkan balik kerenggangan dulu..
saya ingat lagi kali terakhir jumpa dia bulan 6 tahun 2008..
tak sangka pula itu kali terakhir kami berjumpa..

agak complicated kan nak memahami plot cerita cinta saya?
memang! saya sendiri pun keliru hendak memaham kan nya...
2 tahun saya sendiri..
masih lagi tidak dapat melupakan dia..
kenapa?
dia cinta pertama saya ok!
masih belum lagi bertemu cinta seterusnya...
ntah! saya belum bersedia..takut dikeciwa lagi.

p/s : dia dah pun berkahwin semalam..warna kegemaran kami - hijau!

No comments:

Post a Comment